Publicitat

Valldoreix es prepara per a la redefinició de la mobilitat a l’entorn de Can Cadena

Imatges: projectes de l'EMD (per veure la imatge principal amb més resolució, clica aquí)

Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

Amb un estudi de Propostes per a l’ordenació de la mobilitat a l’entorn de Can Cadena i la Masia Rosàs aprovat inicialment al darrer Ple, l’EMD de Valldoreix es prepara per desenvolupar diverses actuacions en benefici de la mobilitat activa. Es tracta d’un document que preveu la implementació de carrils bici a l’entorn de la centralitat de la vila i que, alhora, encaixa amb altres projectes que tot just es tramiten: la connexió en carril bici entre la Floresta i el centre de Sant Cugat amb un tram paral·lel a la carretera de Vallvidrera que prepara la Diputació i el carril bici del passeig Valldoreix que prepara l’Ajuntament així com el projecte de reurbanització del tram comercial de l’avinguda Mossèn Jacint Verdaguer.

El document parteix d’una anàlisi que esdevé gairebé una autocrítica al model urbanístic i de mobilitat de Valldoreix: “La seva estructura urbana, en combinació amb un relleu relativament exigent, genera una important dependència de l’automòbil que ha dut a la població a un injust i desigual repartiment de l’espai del carrer”. Tot i ser una problemàtica global, la proposta se centra en l’entorn de Can Cadena tenint en compte la seva congestió (25.000 vehicles al dia a la rotonda) i el tipus de vies, amb un passeig Olabarria que, de facto, segueix sent la carretera de Vallvidrera amb vorals i amplada que faciliten la velocitat.

La proposta es dibuixa, per tant, com una iniciativa per garantir la connexió en bici amb l’estació de Valldoreix, per transformar el passeig Olabarria en benefici de vianants i bicicletes, per delimitar les places d’aparcament de la farmàcia, per reordenar el tram final del parc de l’avinguda Bilbao i per definir la mobilitat al voltant del CAP, alhora que unificant la proposta amb els projectes ja existents. Es tracta d’un àmbit de 5.690 metres quadrats i d’una actuació valorada en 774.400 euros (amb IVA) a executar en dues fases: una primera referent a la rotonda, l’estació, la plaça de Joan Majó, el passeig de Valldoreix i el carrer Cervantes i una segona al passeig Olabarria i el parc de l’avinguda Bilbao.

En aquest mapa interactiu pots veure les actuacions previstes. Si cliques sobre cada tram podràs veure la fase d’execució (la primera en vermell i la segona en negre), una descripció breu i la imatge:

La reurbanització del tram comercial

Amb un decret de presidència, l’EMD també ha fet l’aprovació definitiva del projecte de reurbanització del tram de la rambla de Mossèn Jacint Verdaguer entre Can Cadena i el carrer Sant Albert, és a dir, el tram comercial. L’obra tot just es troba en licitació amb un pressupost de sortida de 556.954,30 euros (amb IVA) i la previsió de poder realitzar tota l’actuació en un període de cinc mesos des de la formalització del contracte. Segons va dir la sotspresidenta Susana Herrada al darrer Ple de l’EMD, ja s’hi han presentat les empreses i només falta l’obertura de sobres per formalitzar l’adjudicació.

L’objectiu, a banda del canvi de mobilitat, és renovar els paviments i revisar les canonades d’aigua i gas així com soterrar els serveis en els 145 metres de carrer en què es faran les obres. L’actuació preveu un canvi considerable del carrer, eliminant les places d’aparcament per ampliar la vorera amb plantació d’arbrat per permetre la instal·lació de terrasses dels restauradors més propers a la rotonda de Can Cadena. També es deixa una zona de càrrega i descàrrega just al davant del Celler Valldoreix.

Alhora, es preveu reorganitzar la plaça de la cruïlla amb el carrer Albert Rosàs, eliminant les places d’aparcament per deixar una única sortida al carrer, on es farà el nou accés per a la botiga de piscines. La plaça esdevé, per tant, eminentment per a vianants i es preveu instal·lar arbrat, una pèrgola a mode de quiosc i una marquesina per a la parada d’autobús –la de l’altra banda del carrer es desplaça uns metres cap al carrer Sant Albert.

Amb els canvis, tot l’espai esdevé zona 30 i amb ús compartit de vehicles a motor i bicicletes. Tot i que queda fora de l’àmbit d’actuació, els senyals horitzontals amb pintura que indiquen aquesta condició també es posaran al tram de la rambla que passa just per davant de la Nau de Cultura, permetent l’ús compartit de bicicletes i vehicles a motor des de la rotonda de Can Cadena –on es faran les actuacions explicades anteriorment– fins a la cruïlla amb el carrer del Coster, on comença el carril bici en vorera que acaba a la cruïlla amb l’avinguda Joan Borràs.

Notícies relacionades