L’ampliació de l’aeroport

Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

En els anys 80 vaig portar els meus alumnes a una visita guiada al delta del Llobregat. Vam estar visitant diversos indrets. El lloc on el Llobregat desguassa, una mena de talaia-mirador de fusta des d'on es divisava gran part del delta i uns amagatalls-espies que, amb l'ajut d'uns prismàtics, observàvem la gran quantitat i varietat de fauna que vivia a l'estany de la Ricarda. Quan un dels monitors-guies els parlava de les polles d'aigua, aquelles aus menudes i lleugeres que nedaven per l'estany, els meus alumnes es tapaven la boca i se'ls escapava el riure.

Ja aleshores es parlava de l'impacte que havia exercit i encara persistia la proximitat de l'aeroport en la flora i la fauna del delta.

Dona la impressió que es vulgui enfocar el problema de l'ampliació de l'aeroport com una disjuntiva entre el creixement econòmic i la supervivència de l'estany de la Ricarda. I no és solament que el ciment faci fora l'aigua.

És el soroll que espanta, fa emigrar o senzillament mata la fauna. Són els fums que malmeten la flora. És la gent que suporta els enlairaments i aterratges continus dels avions. Heu estat alguna vegada a Sant Cosme, el barri del Prat més proper a les pistes? Heu passat per Gavà? Es va parlar que els avions, en enlairar-se, fessin via cap a el mar i així mitigar el soroll. Però no va ser prou.

Si hi ha necessitat d'un creixement econòmic, per què s'ha aturat el Corredor del Mediterrani que faria circular trens elèctrics? Per què es projecta desviar-lo per Madrid i fer tota una volta que encareix el pressupost i frena el desenvolupament comercial d'Andalusia, Múrcia, València i Catalunya?

El centralisme frena el desenvolupament de les Administracions del voltant. No l'esmenem amb una ampliació que matarà part de la vida del delta.

Rafa Usero, mestre jubilat i actor

Notícies relacionades