Publicitat

Tot digital?

Amb aquesta pandèmia, la informàtica ha pres una importància vital en les nostres vides, s'ha tornat imprescindible pel nostre dia a dia. Podem dir que estem híper connectats, no podem fer cap gestió si no tenim un mòbil o un ordinador.

El col·lectiu de la gent gran es troba amb una gran varietat de situacions; cada vegada la societat està més preparada per anar assumint tots aquests canvis, però tenim una part important del nostre col·lectiu, amb una edat avançada que no vol saber res de les noves tecnologies, i un altre grup també bastant important que ens defensem molt justet. Davant d'aquest problema, les administracions no estan fent l'esforç suficient per poder atendre d'una manera adequada la problemàtica que té el nostre col·lectiu, sense que tinguem la sensació que som discriminats i algunes vegades ridiculitzats.

El desconeixement de l'ús de les eines digitals ens pot dur a un aïllament funcional i social cada vegada més gran, incrementant la sensació de soledat. Demanem a les nostres administracions que facilitin l'accés a aquestes eines i ens ensenyin l'ús per apoderar-nos, i que comptin amb nosaltres com a subjectes actius d'aquest canvi tecnològic. Hem de poder treballar amb aquestes eines en igualtat de condicions que la resta de persones de la societat i fer que siguin accessibles, també, per tots nosaltres.

Ens tenen totalment controlats, com pot ser que la gran majoria de vegades quan anem a fer qualsevol tràmit ens ho posen tan complicat? Les companyies d'aigua, llum, telèfon, gas, les entitats bancàries i les diferents administracions, totes elles volen que fem la majoria de les nostres gestions a través de les seves pàgines web, i en la majoria dels casos no és gens fàcil.

Molta gent necessita ajuda per poder fer aquests tràmits, si no tenen algun familiar o amic que els doni un cop de mà, han de recórrer a l'administració més propera. Aquí comença el calvari, trucades de telèfon, poder aconseguir hora, etc.

Com pot ser que sempre demanin els mateixos papers, amb el fàcil que és que l'administració local tingui controlat a totes les persones que necessiten ajudes i resoldre el tema ràpidament?. Qui pot pensar que una persona de més 65 anys, que té una situació de risc d'exclusió social, i que al cap de dos anys hagi de renovar qualsevol de les ajudes que rep pot estar en una millor situació? Ja ha sigut expulsada del mercat de treball, de salut segur que està pitjor, per un cas que pogués haver-hi que li hagi tocat algun tipus d'un premi o alguna herència, el 99,99 % segueix en la mateixa situació o pitjor, llavors perquè compliquem tant la vida a les persones i la fan passar per aquests moments tan desagradables, fent emplenar una altra vegada tota una sèrie de documents que ja han sigut presentats anteriorment?
En ple segle XXI, on tot està informatitzat, encara posen la vida difícil a les persones grans. Aquest col·lectiu necessita tranquil·litat i seguretat, no que li facin el dia a dia més complicat.
Srs. Polítics, posin fill a l'agulla i ajudin a fer que les persones grans tinguin més facilitats a l'hora d'encarar els seus problemes, facin la seva feina que per això han estat escollits.

Josep Porta
Membre de la Plataforma Pensionista.

Notícies relacionades