L'ACCP atén i acompanya persones en situació de discapacitat psíquica al Marroc amb finançament santcugatenc

Des d’ACPP considerem que existeixen marcades diferències quantitatives i qualitatives Nord-Sud, derivades d’un sistema socioeconòmic que polaritza cada vegada més la societat a través de relacions de poder que fomenten i intensifiquen les desigualtats. En aquest sentit, creiem imprescindible mobilitzar a la ciutadania del Nord Global –de la que en som part- per tal de denunciar aquestes relacions de dominació i explotació i treballar per a eradicar-les tant a nivell global com a nivell local.

Amb aquest objectiu, treballem a països empobrits promovent la seva autonomia i democratització, de la mà d’organitzacions de la societat civil locals. Alhora, treballem als països enriquits –a Espanya i Catalunya principalment- per a promoure la consciència crítica de la ciutadania amb l’objectiu de que pugui organitzar-se i mobilitzar-se per la transició cap a un món més just i sostenible.

Un dels aspectes que considerem fonamental per a la transformació social cap a una societat més justa és la promoció d’una educació emancipadora, inclusiva, gratuïta i universal. Alhora, és imprescindible que les escoles i espais formatius siguin entorns segurs i adaptats a les necessitats específiques de la infància i el jovent. Malauradament, les iniquitats Nord-Sud, entre dones i homes, entre persones amb diversitats múltiples fora del que es considera “normal”, entre d’altres, impedeixen que tothom pugui accedir a l’educació.

En el marc de la nostra activitat, estem donant suport a la promoció de l’accés equitatiu a l’educació de les persones en situació de diversitat funcional al Marroc, abordant també l’eradicació de les discriminacions per raó de gènere. Durant l’any 2019, amb el finançament de l’Ajuntament de Sant Cugat, ACPP i l’associació marroquina Homme et Environement, hem donat suport a la construcció d’una aula de psicomotricitat a Berkane (Marroc). Aquest espai servirà per a que les nenes, nens i joves amb capacitats especials puguin treballar les seves necessitats específiques i desenvolupar-se com a persones. D’aquesta manera, s’atendran els drets fonamentals de les persones en situació de discapacitat psíquica i de la infància, concretament, el dret a una educació lliure i gratuïta. En aquesta aula es treballarà l’esquema corporal, posant en valor el cos com a un espai de reconeixement de nosaltres mateixes, on conviuen i es manifesten la suma de sensacions i sentiments viscuts a través de les experiències vitals i processos mentals. Així, s’afavorirà el desenvolupament a nivell motriu, cognitiu i socioafectiu.

 

Alhora, per tal de promoure la sensibilització de la població, s’estan duent a terme activitats diverses amb la ciutadania del Sud –Marroc- i difusió a través d’articles al Nord –Catalunya-, per apropar la situació que viuen les persones en situació de diversitat funcional i promoure el respecte i la convivència pacífica, així com la mobilització de la ciutadania per construir un món més just, inclusiu i equitatiu.

Assemblea de Cooperació per la Pau

Notícies relacionades