La campanya “CONOCEME: compren el medicament i descobreix al farmacèutic” arriba a Sant Cugat del Vallès.

Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

Els nois de 4º d’ESO de l’EUROPEAN INTERNATIONAL SCHOOL OF BARCELONA participaran del 9 al 11 de novembre en la campanya educativa sobre l’ús racional del medicament “CONOCEME: compren el medicament i descobreix al farmacèutic”, impulsada per la Societat Espanyola de Farmàcia Clínica, Familiar i Comunitària (SEFAC) i impartida per farmacèutics comunitaris a alumnes de 4º ESO i 1º BAT.

L’objectiu de la campanya és formar els adolescents en l’ús correcte dels medicaments, donat que el desconeixement general de l’ús adequat dels medicaments és un problema que ha de ser abordat des d'una edat primerenca, com una part del procés educatiu dels nostres joves.

Des de SEFAC pensem que és molt important fomentar bons hàbits en l'autocura i l’adherència als tractaments terapèutics des de l’adolescència per aconseguir un ús racional del medicament durant l’edat adulta.

L’activitat consisteix en dues sessions formatives, impartides per farmacèutics voluntaris que es desplacen al centre educatiu.

La formació consta d’una part teòrica que aprofundirà en els aspectes bàsics de l'ús adequat dels medicaments:

- Benefici/risc dels medicaments

- Formes farmacèutiques

- Compliment del tractament

- Conservació dels medicaments

- Automedicació responsable

- Missatges i símbols de l’envàs

- Com interpretar un prospecte

- Reciclatge dels medicaments

I una part pràctica que els alumnes desenvoluparan a través d’una plataforma on-line on visualitzaran vídeos i realitzaran exercicis.

A més, en acabar les sessions cada alumne disposarà d’un e-book-guia de consells i recomanacions per al bon ús del medicament editada per SEFAC , i elaborada i revisada per farmacèutics experts en educació per a la salut.

Vanesa Muóz i Montse Moral, farmacèutiques santcugatenques responsables d'aquesta activitat

Notícies relacionades