Publicitat

La Floresta més a prop de poder anar a l'escola a peu

Foto: Google Maps

L'Ajuntament ha presentat el projecte d'urbanització del camí escolar aquest dijous en una reunió convocada a través del Consell de Barri de la Floresta. L'objectiu de l'obra és permetre als vianants anar a peu i en bicicleta de forma segura des del Pont del Diari fins a l'escola de la Floresta. Malgrat això, una part dels veïns no veu amb bons ulls que el tram que va fins a les pistes de Can Llobet sigui de sentit únic, ja que pels vehícles suposa recórrer un camí alternatiu per arribar a l'estació de FGC.

El projecte participatiu presentat per l'Ajuntament, fruit de la reivindicació històrica de les entitats del barri, és un itinerari de vianants de gairebé un quilòmetre de llarg, de plataforma única, amb un espai segur de tres metres d'amplada per als vianants i amb un carril per a la bicicleta. L'obra té un pressupost de gairebé un milió d'euros i contempla connectar altres equipaments del barri, com l'escola bressol, les pistes esportives i l'estació de ferrocarrils. En el tram que passa pel túnel de l'autopista, hi haurà una vorera de dos metres d'ample a un dels costats de la via que tindrà una barana protectora.

El punt més polèmic de la presentació ha estat la proposta d'eliminar el sentit de pujada des del carrer de Can Llobet fins a la plaça del Pont del Diari. Membres de les Comissions d'Urbanisme, Habitatge, Mobilitat i Medi Ambient del Consell de Barri de la Floresta creuen que aquesta mesura augmentarà la longitud dels recorreguts dels vehicles per arribar a l'estació i que els cotxes passaran per zones del centre del barri que actualment estan pacificades. També han demanat tenir una visió més global de la mobilitat dins del barri.

Com a resposta, el director d'àmbit de Territori, Xavier Ludevid, ha explicat que el tram de l'avinguda de l'Estació i el carrer Nou de la Floresta hi ha zones massa estretes, de 6,5 metres d'ample, per poder habilitar una vorera mantenint els dos sentits de circulació o un semàfor, tal com proposaven aquests veïns. A més, ha ensenyat les xifres d'un estudi de mobilitat, realitzat per l'empresa Mcrit, que mosta que una gran part dels cotxes que circulen per aquesta via van cap a la carretera Vallvidrera a Sant Cugat i que, per tant, es prioritza aquest itinerari per sobre dels altres. Ludevid ha afegit que s'aprofitarà aquesta intervenció per a fer millores en el camí de Can Pagan, on actualment hi ha trams on s'acumula excessivament l'aigua de la pluja.

El projecte ha rebut el suport de l'AFA de la Floresta, representada per Mireia Morera: "Entenem que a vegades, per arribar a un consens, has de cedir en algunes coses", i ha afegit, "volem que el projecte es posi en marxa com abans millor perquè mentre discutim d'aspectes tècnics els infants segueixen anant a l'escola de manera insegura". Per la seva banda, el regidor de Serveis Urbans, José Gallardo (PSC), ha celebrat l'alta participació de la xerrada i ha fet èmfasi en la seguretat del vianant: "Si mantenim la circulació en dos sentits, és perillós i això passa per sobre de la mobilitat i la sostenibilitat". El president del Consell de Barri i regidor de Participació i Barris, Marco Simarro (CUP-PC), i el tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà i Habitatge, Francesc Duch (ERC-MES), s'han reiterat en la mateixa idea.

El camí escolar forma part de la creació d'un eix transversal per a vianants i bicicletes a la Floresta. L'Ajuntament ha encarregat tres projectes més, que estan en desenvolupament, per a reurbanitzar la plaça dels Porters i la plaça Rubies, a Emeterio Escudero, habilitar un itinerari que comuniqui aquest barri i Valldoreix.

Notícies relacionades