La nova junta de la coordinadora d'AMPAs defensa la zonificació dinàmica

S'acaba el curs i les Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de les escoles de la ciutat estan molt enfeinades. Hi ha un munt d'activitats a fer abans que el 19 els nens tinguin vacances. Tot al voltant dels eixos de principals de la Coordinadora d'AMPAs de Sant Cugat, la lluita contra les retallades, en favor de l'escola pública, catalana, laica i de qualitat. Un model, que segons la presidenta, Carme Roca, no és el més extens actualment.

Tota aquesta feina ve marcada també per les eleccions que la coordinadora va viure el 3 de juny després que Carme Roca dimitís com a presidenta per haver entrat a les llistes d'ERC a les eleccions municipals. Malgrat això, ella ha estat la guanyadora de les eleccions novament i s'ha constituït una nova junta més gran. Han passat de tres a vuit membres. Ara hi estan representades totes les escoles públiques de la ciutat i un institut.

Mentre que Carme Roca realitzarà les tasques de presidència, Marina Rius serà la sotspresidenta, Sergi Casbas secretari, Xènia Amorós tresorera, Eva Tataret encarregada de la comissió de secundària, Bibiana Fuertes de la comissió escola inclusiva, Gerard Soria d'esports i Andreu Giralt de l'àrea de comunicació.

Principals eixos de treball

Aquesta nova junta vetllarà per la construcció del nou Leonardo da Vinci tal com està previst i del nou Centre d'Educació Especial complint les necessitats de Sant Cugat, per ells, amb un model d'escola inclusiva i amb un centre de recursos. De fet, l'escola inclusiva té una comissió pròpia a la coordinadora per fixar unes bases pel nou centre d'educació especial amb les famílies i participant a la Taula per a persones amb discapacitat, com a òrgan participatiu de l'Ajuntament.

Pel que fa a representativitat, l'Eva Tataret, encarregada de la comissió de secundària, reivindica la importància dels instituts i anima als pares a participar. “Sembla que quan els nens arriben a la secundària els pares es despreocupen de participar a l'AMPA”, explica. De certa forma, Xènia Amorós també té una tasca de representativitat de les escoles perifèriques com a mare de l'Escola de La Floresta.

Ella reivindica la igualtat d'oportunitats però no solament en un sentit socioeconòmic sinó també territorial. Els alumnes de totes les escoles de la ciutat han de tenir les mateixes oportunitats. D'aquesta recorda que les famílies de les escoles allunyades del centre urbà tenen més dificultats per participar al Pla de Dinamització de l'Ajuntament ja que els implica un cost de desplaçament superior a la resta.

Zonificació dinàmica enlloc de zona única

Un dels punts més debatuts actualment respecte el model educatiu públic santcugatenc és la zonificació, és a dir, la delimitació geogràfica per determinar a quina escola ha d'anar cada alumne. Roca explica que l'actual delimitació de dues zones està obsoleta i inclús el propi equip de govern treballa per canviar-ho però sembla que camina cap a una zona única, és a dir, l'alumne, visqui on visqui, pot acudir a qualsevol de les escoles.

La coordinara veu això amb ulls crítics ja que considera que beneficiaria les escoles amb més renom fins el punt de saturar-les mentre que d'altres perdrien alumnes. És per això que proposen el model de zonificació dinàmica en el qual el punt de partida és la casa de l'alumne i es determina el centre segons la distància de la seva llar respecte els centres educatius pròxims.

Diàleg i Consell Escolar

La nova junta de les AMPAs santcugatenques també reivindica la millora del transport escolar amb, si cal, el retorn del servei al Consell Comarcal i la construcció de la dotzena escola. Tots aquests plantejaments s'han de debatre al Consell Escolar, que consideren que cal treballar per fer-lo més eficient, i alhora parlar-ho amb l'equip de govern. Actualment, amb les eleccions municipals i a la coordinadora, el diàleg està aturat però no dubten que es reprendrà tal com funcionava just abans de les eleccions.

Notícies relacionades