Quines infraestructures més fantàstiques tenim a la comarca!

Si hi ha alguna cosa que ens diferencia dels nostres avantpassats és que ens desplacem molt més. Cada dia fem  molts quilòmetres, centenars i fins i tot milers. Això vol dir que cada dia agafem algun mitjà de transport que ens porta al destí desitjat. La gent que viu als dos vallesos no és una excepció i també té la necessitat de desplaçar-se, però no només a Barcelona sinó també per dins de les dues comarques.

No sé si és per el poder adquisitiu d’algunes ciutats dels vallesos o per la falta de voluntat política, però moltes vegades aquests viatges interns no es poden fer sinó és amb un vehicle privat. El transport públic és útil per baixar a la capital catalana i a les dues cocapitals, però poc més. Qui no ha esperat una R8 més d’una hora o se li ha fet etern el viatge en bus cap a una altra ciutat veïna?

No descobreixo amb aquestes línies la sopa d’all, tothom que és usuari del transport públic de la comarca ho pateix diàriament. Però per si això no fos poc, ara el Ministeri té intenció d’acabar l’anomenat Quart Cinturó. Una carretera que enllaçaria Abrera i Mataró i que serviria per fer de cinturó dels dos vallesos passant pel Nord de Sabadell i Terrassa.

És a dir, que invertim en fer una carretera paral·lela a l’AP-7 uns quants quilòmetres més a munt en comptes de millorar el transport públic per enllaçar els dos vallesos. El Ministeri va posar sobre la taula la idea del Quart Cinturó quan es pensava en Barcelona com una ciutat que aniria més enllà de Collserola i seria una gran metròpolis que necessitaria un Quart Cinturó, però actualment això no és la realitat.

Mentre que les connexions via carretera als vallesos són més que òptimes, el transport públic demana un impuls coordinat i conscienciat de les administracions, però aquestes insisteixen en crear noves carreteres. Si vols invertir  en carreteres, fes-ho. Però fes-ho per millorar les existents, no per crear-ne de noves.

La possible finalització de la B-40 ajudaria a descongestionar l’AP-7 i serviria de circumval·lació de Sabadell i Terrassa, però generaria un efecte crida al vehicle privat. No fa ni un mes Sant Cugat participava activament en el dia sense cotxes i animava a la gent a anar amb transports alternatiu. Ara, potser, en un futur no molt llunyà s’inaugurarà la B-40, una nova carretera que potenciarà l’ús del vehicle privat. Com a mínim contradictori. 

Notícies relacionades