Eulàlia León

‘El juego del calamar’: quin paper hem de jugar?

Aquests últims dies, no hem parat d’escoltar notícies sobre una sèrie que és número 1 a les llistes de Netflix i que s’ha convertit en trending topic a escala mundial. Aquesta sèrie que podria haver passat desapercebuda per moltes persones, ha generat un gran rebombori quan ens hem trobat que ha arribat a escoles i instituts i ha posat sobre la taula el debat sobre l’accés il·limitat que tenen els nostres fills i filles a contingut que no és adequat per la seva edat.

Sexting: el sexe en les pantalles

L’entrada de les noves tecnologies amb relació a la sexualitat i de quina manera establim relacions sexo-afectives, ha creat nous hàbits sexuals que han posat sobre la taula que els nostres adolescents, joves i inclús adults, tenim poca informació i recursos per saber-los gestionar i utilitzar d’una forma sana i segura.

Com ajudar als nostres fills/es en l'orientació acadèmica?

La relació entre famílies i centres educatius va variant durant les diferents etapes escolars dels fills  i filles: durant les primeres etapes, la implicació de les famílies i la seva integració en el projecte del centre és pràcticament total. Tant el centre com la família dialoguen permanentment cada pas i cada aprenentatge però, a mesura que l’infant va creixent i va passant d’etapa, tant famílies com educadors deixen de cantó aquesta complicitat amb el centre educatiu i es troben poc vinculats.

Alumnes desconnectats: el problema de la bretxa digital

L'aparició de la COVID-19, el confinament i el tancament dels centres educatius ha posat sobre la taula, i de manera ben clara, com la bretxa digital afecta i impedeix que molts alumnes no puguin exercir el seu dret a l'educació per falta de mitjans i capacitació digital.
Segons la UNESCO ara mateix hi ha un 91% d'alumnes escolaritzats en el món que s'han quedat sense classes presencials i a Espanya es calcula que hi ha uns 500.000 nens i nenes sense ordinador i uns 100.000 sense connexió a internet.

De qui són els fills i les filles?

El Marc avui no va a l'escola, els seus pares han decidit que la xerrada sobre diversitat sexual no és adequada per ell i que el pot confondre més del que està.

"Ho sento Marc, no és convenient que normalitzis el que sents" ―pensa la mare― "no està bé".

Pàgines