Dubtes i propostes sobre la presentació de queixes digitals a l’EMD

Foto: Jordi Pascual

L’Audiència pública precedent al Ple de juliol a l’EMD de Valldoreix ha estat marcada per les crítiques i peticions de millora de la plataforma digital de tràmits i gestions que permet entregar queixes i suggeriments a la casa. El toc d’atenció l’ha posat en primera instància Olga Lacoma, una veïna que havia advertit del trencament d’un mirall a una cruïlla i que, tot i que solucionat, no sabia si s’havia arreglat gràcies a la seva instància i no havia pogut fer seguiment.

La vocal de Participació, Elena Degollada, ha dit que en aquest cas concret s’havia rebut la notificació i s’havia actuat immediatament. Si bé, davant les crítiques de dificultats de seguiment i d’altres mancances de la plataforma advertides pels veïns, ha reconegut que encara s’està en una fase inicial i que s’hi treballa per millorar el funcionament de la plataforma i la relació amb els usuaris. Com el funcionament és a través de la identitat digital (idCat), un dels veïns també ha demanat ajut per tramitar el carnet electrònic. Just aquesta setmana s’ha estrenat, també, el nou portal de transparència de l’EMD.

Tot i que aquest ha estat l’afer més comentat pels veïns, també hi ha hagut referències a assumptes concrets, com la brutícia dels carrers, les peticions de més manteniment al Complex Esportiu, la proposta d’augmentar a més de dos dies la recollida d’envasos, les molèsties de soroll causades pel Club de Tennis i les averies dels nous autobusos. Segons el govern, es fa el màxim esforç possible per a la neteja, es manté adequadament el Complex Esportiu tot i que es facilitarà una reunió entre usuaris, concessionària i govern, es traslladarà la petició de la recollida d’escombraries a Sant Cugat, ja s’ha començat a negociar amb el Club de Tennis per ajustar horaris i es consultarà amb la concessionària si hi ha algun problema recurrent en els autobusos.

Notícies relacionades