L’Ajuntament crea una Anella de Mobilitat Verda per donar més espai als peatons i ciclistes pel centre de Sant Cugat

Foto: Ajuntament de Sant Cugat

Durant el confinament i en la mesura que la desescalada es posa en marxa, el consistori explica haver observat un augment de l’ús del cotxe privat per a desplaçaments laborals. Per tal de disminuir aquesta tendència i alhora garantir la seguretat dels vianants i ciclistes, el consistori anunciat en roda de premsa la creació de l’Anella de Mobilitat Verda, una prova pilot que dona prioritat als desplaçaments a peu i transport públic tot garantit les distàncies recomanades. I és que des de l’Ajuntament veuen oportú “repensar l’espai públic” i així ho ha expressat Alba Gordó, regidora de Sostenibilitat i Comissionada per a l’Emergència Climàtica. 

L’Anella de Mobilitat Verda és un carril de 2km dedicat a peatons i ciclistes que té els seus límits, tal i com es pot observar en el mapa adjunt, en el Carrer Francesc Moragas (des d’Avinguda de Gràcia fins als Quatre Cantons) , Avinguda Rius i Taulet (des dels Quatre Cantons fins la intersecció amb Avinguda Lluís Companys), Avinguda Lluís Companys, Carrer Àngel Guimerà (fins a Rambla Ribatallada) i Rambla Ribatallada (fins Avinguda de Gràcia). 

Tant Alba Gordó com José Gallardo i Marco Simarro, regidor de Participació i Barris han destacat la transversalitat d’aquesta mesura. D’una banda, dona més espai els vianants i ciclistes per mantenir la distància de la seguretat per la COVID-19. Seguidament, incentiva la mobilitat peatonal i l’ús de transport alternatiu ja sigui per l’ús de la bcicleta o  el transport públic. Finalment, Marco Simarro ha exposat que “es recuperaran espais per les persones i potenciar així el teixit comercial dels barris”. 

En aquesta línia, pel que fa als comerciants, José Gallardo ha volgut aclarir que aquests han demanat empatia en aquest canvi de mobilitat i que, per tant, de de l’Ajuntament han demanat que els facin arribar peticions a tenir en compte en l’aplicació de l’Anella de Mobilitat Verda. Un dels punts clau és la ubicació de les zones de càrrega i dels carrers afectats que s’ubicaran al Carrer 2 de Maig  ―juntament amb aparcament per persones amb mobilitat reduïda―, Carrer Bonaventura i, possiblement, el Carrer Sant Josep. 

En gran part del recorregut, l’Anella de Mobilitat Verda compartirà espai (un altre carril ja existent) amb vehicles de tracció motora, tot i així, al carrer Àngel Guimerà se suprimirà la circulació d’aquests vehicles, que hauran de girar pel Carrer Villà. En aquest sentit, Gallardo ha anunciat que les veïnes del  carrer Àngel Guimerà hauran d’acreditar-se com a tal i així podran accedir als seus pàrquings particulars. 

La implantació d’aquesta prova pilot serà dinàmica, és a dir, s’estudiaran amplacions i modificacions a mesura que es vag obtenint informació dels indicadors d’avaluació. L’Anella de Mobilitat es posarà en marxa la primera setmana de juny i ja s’han començat els treballs d’adequació s’han iniciat aquest dijous 21 de maig. Les feines d’adequació estan reservades a la brigada de municipal amb material i pressupost ja disponible en la partida anual. La duració de la prova pilot està condicionada a l'extensió de la crisi de la COVID-19. 

Notícies relacionades