“Yo también leo”, una app inclusiva

Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

En la “Taula de persones amb discapacitats” del passat setembre, que organitza l’Ajuntament de Sant Cugat, es va presentar “Yo también leo”.“Yo también leo” és una aplicació inclusiva que ajuda a l’aprenentatge de la lectura per nens amb síndrome de Down, TEA (trastorn de l’espectre autista) o qualsevol altre tipus de limitació cognitiva. Aquesta aplicació ha estat creada per la Gemma Fábregas i la Marie Anne Aimé i va néixer perquè els nens aprenguessin a llegir d’una manera divertida i didàctica amb reforç positiu. El seu protagonista és un simpàtic mussol que durant tot el joc acompanya al nen en el seu ensenyament.

L’app, disponible per tauletes i mòbils Android i IOS, està orientada a pares i/o educadors com una eina indicada per les dificultats cognitives d’aquests nens. Com podem veure en la web yotambiénleo.com l’aplicació està “basada en el mètode global de lectura” el qual porta vigent des de finals de la dècada dels anys 90 aconseguint excel·lents resultats. La difícil compressió lectora en aquests nens és entendre percepcions de tipus abstractes, com són les lletres, amb aquest mètode es facilita mitjançant imatges de fàcil reconeixement amb la paraula escrita que sempre va acompanyada d’un àudio de reforç.

Com expliquen les seves creadores, aquesta app és una excel·lent ajuda per les diferents facetes del desenvolupament de l’infant, ja que fomenta la seva emancipació, el vocabulari, l’estimulació, així com “generalització dels conceptes, la divisió sil·làbica de les paraules, l’inici de la lectura i la construcció de frases”. Per això, en cadascun dels seus tres nivells trobem tres tipus d’activitats que, juntament amb la comprensió lectora, treballen la memòria i la lògica.

Aquesta aplicació compta amb versió gratuïta, encara que per als educadors o professionals existeixen diferents quotes de pagament que permeten ampliar conceptes propis, així com afegir a més usuaris. Això facilita una personalització més concreta a l’usuari, guardant resultats i estadística de l’aprenentatge.

“Yo también leo” és un meravellós recurs per nens i nenes amb dificultats en l’aprenentatge, per això us convido a visitar la web, descarregar l’app i sobretot gaudir-la.

 

Pili Egea, escriptora i estudiant d'Història de l'Art

Notícies relacionades