L’Ajuntament treu un concurs públic per a la inserció de publicitat al qual només es pot presentar el TOT

Foto: Jordi Pascual

L’1 de març acaba el termini de presentació d’ofertes al concurs públic de l’Ajuntament de Sant Cugat per als serveis d’informació, comunicació i difusió de serveis accions i activitats als mitjans de comunicació locals. Aquest concurs marca que la publicació on s’ha d’inserir la publicitat institucional ha de ser un mitjà escrit, local i gratuït amb una versió en línia i també en paper amb una freqüència setmanal.

Entre la descripció de les característiques es marquen també les mides dels anuncis, considerant la pàgina completa un DIN A5 i la mitja pàgina un DIN A7. La licitació té un preu de sortida de 297.000 euros (amb IVA) amb una durada de dos anys i amb la possibilitat de dues pròrrogues anuals per un import total equivalent als dos anys de contracte.

Tenint en compte les característiques i que el mitjà ha de ser d’abast local, només el TOT Sant Cugat compleix tots els requisits plantejats al plec de clàusules. Justament aquest tema va sortir en el torn de precs i preguntes del darrer Ple municipal amb preguntes dels grups de la CUP-PC i del PSC, plantejant que el concurs hipotecarà el futur govern municipal i també dubtant de la legalitat de la proposta en considerar que es limita la lliure concurrència per la qual s’han de regir els concursos públics.

Fonts institucionals consultades per elCugatenc expliquen que el concurs és volgudament restringit ja que intenta ser l’adaptació a forma de concurs públic del conveni que l’Ajuntament ja mantenia amb el TOT durant els anys previs. L’anterior acord es va signar sense concurs públic i també recollia la publicitat del desaparegut Diari de Sant Cugat, del mateix grup de comunicació. Aquesta vegada, expliquen des del consistori, s’ha incorporat la quantitat que equivalia al Diari com a publicitat per a la versió digital del TOT.

Les mateixes fonts expliquen que aquesta és l’única via ja que la nova llei de contractació i la nova secretaria i intervenció municipals així ho marquen. Segons diuen, poden contractar publicitat puntual en mitjans sense fer cap concurs públic però en el moment que esdevé una inserció recurrent, més enllà del preu, els caldrà fer un concurs públic. La limitació de les clàusules serveix, diuen, per evitar que s’hi puguin presentar mitjans de fora de l’àmbit santcugatenc.

Davant els dubtes plantejats pels grups polítics cupaire i socialista al darrer Ple, asseguren que l’equip de comunicació s’ha coordinat amb la secretària municipal per tal de fer un concurs que s’ajusti a la nova llei de contractació. Per això, clouen, tot i que a la pràctica només es podrà presentar el TOT Sant Cugat, la licitació compleix els requisits legals corresponents.

Notícies relacionades