Prohibit entrar amb animals, en bicicleta i fumar, què diu el nou Reglament de funcionament de les instal·lacions esportives municipals?

Foto: Jordi Pascual

El darrer Ple municipal ordinari va aprovar inicialment el Reglament de funcionament de les instal·lacions esportives municipals, obrint així un període d’exposició pública en què els partits, entitats i ciutadania en general poden presentar al·legacions que alterin part del redactat abans de l’aprovació definitiva i l’entrada en vigor amb la publicació al Butlletí Oficial de la Província. Aquest document, que segons va reivindicar el regidor d’Esports, Eloi Rovira, parteix del consens de les entitats, va començar a construir-se al desembre amb un procediment de consulta prèvia, és a dir, una mena de participació de les entitats.

Per a l’equip d’esports de l’Ajuntament, un dels principals valors del nou reglament és la prohibició de fumar a qualsevol instal·lació esportiva municipal, ja sigui oberta o tancada, afavorint així “entorns més favorables”. Aquesta limitació pren forma al redactat del reglament amb un article propi que conté tres punts: la prohibició de la venda, la del consum –també de cigarretes electròniques– i l’obligatorietat de l’administració de col·locar i mantenir cartells que n’informin.

La del tabac és, però, només una de les limitacions recollides en la que plausiblement serà la nova norma que reguli les instal·lacions esportives municipals. Per exemple, referent a substàncies que poden causar addicció, també s’hi prohibeix la venda i consum de begudes alcohòliques així com de qualsevol altra substància estupefaent, el que inclou anabolitzants. I això s’acompanya de la prohibició d’ingerir qualsevol aliment al terreny de joc i, en el cas de les piscines, a la gespa –excepte per a nadons menors de dos anys.

El públic també es trobarà limitacions com ara no poder entrar amb cap animal excepte les persones que utilitzen un gos guia per a la seva autonomia. No es podrà posar música, córrer i jugar si causa molèsties a d’altres persones, mai es podrà jugar a pilota, no es podrà entrar amb botelles de vidre ni al terreny de joc ni a les graderies, no es podrà accedir a cap instal·lació amb patins, monopatins o bicicletes... Algunes eren normes que de facto ja s’aplicaven però que ara queden per escrit en un reglament específic que té com a principals reptes garantir la conducta adequada i el bon estat de conservació dels equipaments, per això la majoria d’articles fan referència al respecte cap a persones, material i instal·lacions.

Així mateix, el nou reglament marcarà les bases de la cessió d’espais, que tindrà en compte la continuïtat de les activitats, l’interès general, el nombre de llicències atorgades i les del club sol·licitant, la categoria de la competició, el Pla d’ús de la temporada anterior, la unificació d’hores i l’horari lectiu per a escoles. En última instància serà l’alcaldia l’encarregada de donar el vist i plau davant les instàncies rebudes sempre i que l’entitat pagui el preu públic corresponent, que durant la temporada està bonificat al 100% en la majoria dels casos.

En base als articles estipulats, es marquen faltes lleus, greus i molt greus que poden suposar restriccions d’accés, amonestacions escrites i sancions de fins a 3.000 euros en funció de la gravetat. El reglament tindrà efecte sobre totes les instal·lacions públiques municipals (pavellons, camps, piscines, Sala Canigó i Zones Esportives Municipals) així com als centres educatius fora d’horari lectiu. Si bé, en aquells casos que hi hagi un reglament específic derivat del conveni amb una empresa explotadora, primarà la norma específica a la general.

Notícies relacionades