El Consell del Centre-Est demana que es convoqui el Consell de Seguretat

Foto: Jordi Pascual

Diverses queixes sobre seguretat i sancions als barris del districte del Centre-Est han forçat la petició formal del Consell de Barri de convocar el Consell de Seguretat de ciutat per esclarir així alguns dels dubtes que es tenen sobre la planificació de la seguretat ciutadana al municipi. Fins i tot un dels assistents ha proposat que l’òrgan territorial acudeixi a la Fiscalia per presentar una denúncia per desistiment de funcions però el president, Ferran Villaseñor, ha explicat que no es pot prendre aquesta decisió i que, en tot cas, han de ser els veïns i entitats els que ho impulsin.

La seguretat ha estat i encara és avui dia un dels temes més recurrents en aquest i altres Consells de Barri. Les ocupacions d’edificis, els problemes de mobilitat, els robatoris... Cada barri presenta les seves preocupacions i el Centre-Est, que comprèn des de Can Barata fins a Sol i Aire passant pels barris del nucli, en té bona mostra. Fins ara han pogut plantejar les seves preocupacions en el marc del grup de treball de seguretat creat en el propi Consell però, diuen, ara cal anar més enllà perquè hi ha respostes que mai han arribat a l’òrgan com el número d’agents de la Policia Local en actiu (tenint en compte les jubilacions i les incorporacions futures que ara es troben a l’escola de policia).

Aquest afer ha estat, conjuntament amb la mobilitat, el principal tema de debat en la reunió del Consell de Barri del Centre-Est del juny. L’aparcament, el carril bici i els problemes de mobilitat a l’entorn del Mercantic s’han situat, de nou, com un element de preocupació en què hauria d’intervenir la policia però també la reestructuració de l’espai púbic. Segons ha explicat la tècnica de participació Marina Casals, diverses reunions de l’Ajuntament amb els veïns han servit per acordar buscar la pacificació sense renunciar al carril bici, comprometre’s a fer un aparcament al CAP de Can Mates i donar més ús al del costat del futur mercat de Volpelleres, millorar les voreres, les façanes i veure nous usos de la zona per adaptar-se a les necessitats. “Com és un barri dividit en dos Consells, hem decidit unificar-ho tot en un”, ha explicat.

L’àrea verda ha estat el segon gran assumpte de mobilitat que ha generat preocupació, especialment entre els comerciants. “La ciutat no són només les persones que hi resideixen”, ha reivindicat Antoni Gual, de l’Associació de Comerciants del barri del Monestir, “els comerciants hem de poder aparcar a l’àrea verda”. Segons diu, la nova planificació de l’aparcament els afecta negativament a nivell de vendes i redueix els espais d’aparcament per als clients. A més, els limita la feina en haver de pagar una quota elevada i moure els vehicles cada dues hores. La limitació horària, a més, creu que és un error perquè durant moltes hores hi ha places en desús.

Villaseñor ha repetit el posicionament del govern fins el moment, esperar un temps per fer una anàlisi més acurada i poder fer petites alteracions com el canvi d’ubicació o ampliació o reducció d’algunes de les àrees verdes, per exemple. Considera que cal actuar en base a una anàlisi acurada que no es podia tenir prèviament en només disposar de les dades de places disponibles i cotxes detectats a la zona. El portaveu de Ciutadans, Aldo Ciprian, ha recordat que l’àrea verda s’ha posat en marxa sense reglament i alguns veïns també han defensat la mesura ja que alguns dels residents troben, per fi, lloc per aparcar quan tornen de treballar.

Notícies relacionades