Nova gestió del Mercat Torreblanca

Interior del Mercat Torreblanca. Fotografies: Anna Poquet

L’Associació de Concessionaris del Mercat Torreblanca ha aconseguit signar amb l’ajuntament un acord que, segons la directora del Mercat, Anna Rivas, portaven negociant des de feia ja 8 anys. Amb aquest pacte, es portarà a terme una gestió mixta del mercat, ja que, les instal·lacions seguiran sent municipals i l’administració dels cànons encara ho tramitarà l’Ajuntament, però el funcionament, neteja i manteniment ho gestionaran els paradistes a partir d’ara.

Des que el Mercat Torreblanca va obrir les seves portes l’any 1987, l’Associació de Concessionaris del Mercat s’ha encarregat de la dinamització d’aquest, els diferents esdeveniments, promocionar el mercat, etc. i ara, a més, hauran de portar a terme el manteniment del mercat en general, que inclou analitzar i decidir la despesa que es durà a terme, el contracte  del servei de neteja i com es vol realitzar el manteniment en general. 

Mercè Conesa ha assenyalat que aquest acord “permetrà als paradistes del Mercat Torreblanca autogestionar-se per ser més ràpids i àgils en el manteniment d’aquesta instal·lació”, ja que, fins ara havien d’esperar a la presa de decisió de l’ajuntament i ara serà la mateixa Associació de Paradistes qui ho gestionarà de manera col·lectiva i directa.

Però aquesta nova gestió del mercat també té els seus punts febles com és el tema de les taxes, ja que, el pressupost per gestionar el mercat és de 217.000 euros anuals, que paguen els concessionaris en concepte de taxa, un pressupost que segons la directora del mercat, Anna Rivas, “són unes taxes justes per tal d’autogestionar els serveis de neteja i manteniment, s’intentarà per tots els mitjans que aquestes taxes no s’hagin de pujar però inevitablement, el més probable és que s’acabin pujant”.

Actualment, en els mercats municipals sorgeix la necessitat d’innovar, donar-se a conèixer portant a terme promocions i altres mesures per tal de sobreviure a la competència de les grans superfícies comercials. A més, és una tendència dels ajuntaments la d’externalitzar el servei de manteniment i neteja a la pròpia Associació de Paradistes perquè s’encarreguin ells mateixos d’aquestes gestions i serveis.

Segons dades del Pla Estratègic de Comerç, els ciutadans han valorat positivament el mercat de Torreblanca amb una nota del 7,8, el principal problema en què coincideixen els ciutadans és el tema del pàrquing, que segons Anna Rivas “solucionar aquest problema és la nostra prioritat perquè va en detriment de la clientela”. 

Notícies relacionades