Publicitat

600.000 euros en vals de descompte per reactivar el comerç local

Foto: Jordi Pascual

El govern municipal ha anunciat la posada en marxa d’una campanya de suport al comerç local que es basa en vals de 20 euros per a les famílies de la ciutat. En total 30.000 vals que suposen una despesa de 600.000 euros en benefici del comerç local que va haver de tancar durant la pandèmia. El val s’aplica com un descompte del 50% fins arribar al límit dels 20 euros i es pot gastar de forma fragmentada en els comerços que s’hagin donat d’alta en la promoció.

La iniciativa, que va ser presentada ahir en roda de premsa, neix de les propostes rebudes pel consistori en el marc de la Taula d’Emergència Econòmica Local creada arran de la crisi de la COVID-19 i forma part del Pla de Reactivació Econòmica que van presentar al tancament del darrer curs polític després que al juny s’anunciessin les primeres mesures de suport econòmic als comerços després de mesos d’accions de xoc.

La tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Elena Vila, ha explicat als mitjans que hores d’ara és una prova pilot que no es descarta millorar per repetir-la en anys posteriors. També ha anunciat que l’entitat Sant Cugat Empresarial s’encarregarà de la gestió de les altes dels comerços i dels usuaris i, alhora, que els agents cívics seran els encarregats de donar a conèixer la iniciativa entre els comerciants. Les famílies tindran 45 dies per gastar els vals, entre el 14 d’octubre i el 30 de novembre.

D’una banda, cada família disposarà d’un val, que hauran d’activar a través de l’aplicació mòbil Gràcies, compra a Sant Cugat, on han de facilitar el DNI de referència. Amb aquest pas ja podrà acudir als comerços que hagin activat la promoció i que estaran recollits a la mateixa aplicació mòbil.

D’altra, els comerciants interessats a participar a la campanya han de fer-ho saber durant el mes d’octubre a través de la seu electrònica de l’Ajuntament amb el compromís municipal de facilitar formació i suport des de l’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE). Hi poden participar els comerços amb fins a nou treballadors, amb local a Sant Cugat i que s’hagin vist obligats a tancar durant els mesos d’estat d’alarma. No podran acumular més de 3.000 euros de descomptes.

La tinenta d’alcaldia posa en valor la iniciativa no només pel suport que suposa sinó també per la feina que ha comportat ja que a nivell tècnic i legal tenia complicacions que han fet que no s’hagi pogut aplicar fins ara. El tripartit treu pit del suport als comerços que, diuen, entre els 300.000 euros d’ajuts directes, els 600.000 d’aquesta iniciativa i altres accions amb partides més petites, ja ha arribat al milió d’euros.

Bona sintonia amb els comerciants a l’espera de veure l’acollida

Jesús Carballo, gerent de Sant Cugat Comerç, valora positivament la iniciativa tot i que diu que hi ha interrogants sobre la facilitat d’adherir-s’hi com a comerç i si el termini establert per consumir els vals és suficient o no. Tot i això, celebra la iniciativa ja que era una de les propostes principals de la Taula d’Emergència Econòmica Local i considera que si funciona pot esdevenir un bon revulsiu previ a la campanya de Nadal. Tot i això ha aprofitat la valoració a aquest diari per demanar al consistori que faci marxa enrere en l’aplicació de l’anella verda de mobilitat, que consideren que perjudica el comerç del centre.

Toni Gual, president de l’Associació de Comerciants del Barri del Monestir, també es mostra prudent a l’espera de veure com és l’aplicació de la mesura. Tot i això, està satisfet: “Injectar 600.000 euros directes al comerç és molt positiu. L’esforç de l’Ajuntament és inimaginable. Porto 20 anys a Sant Cugat i mai s’havia fet res semblant. Ara falta que la gent s’apunti i que els comerços ho puguem fer bé”.

Carles Palahí, representant de l’Associació de Comerciants Centre-Vila, qualifica la iniciativa de “lloable” tot i que li desperta interrogants. D’una banda, diu que els tràmits a la seu electrònica de l’Ajuntament no acostumen a ser fàcils i que per això cal donar suport als comerços en la inscripció, una tasca que diu que no es pot assumir des de l’associació perquè s’han de posar les dades de cada comerciant. D’altra, posa en dubte el funcionament a través d’una aplicació mòbil ja que creu que pot excloure les persones més majors.

Silvia Trabalón, gerent de Sant Cugat Empresarial, considera que la iniciativa permet incentivar l’economia local. La seva entitat s’implica fent suport a la gestió –donar l’alta dels comerços, posar-los a l’aplicació i acompanyar-los mentre siguin al projecte– i ajudant les famílies que ho necessitin. Trabalón també posa en valor les mesures econòmiques preses per als àmbits no comercials i diu que en el marc de la Taula d’Emergència Econòmica Local se’n treballen de noves.

Notícies relacionades