Com influiran en els santcugatencs les noves estacions de Terrassa?

Fotografies: Patricia Cirera

A les 11.18 segons marca el tiquet, hem agafat els ferrocarrils a l’estació de Sarrià de Barcelona direcció Terrassa per preguntar als passatgers i passatgeres com valoren les tres noves estacions de ferrocarrils que es van inaugurar el dia 28 a Terrassa i que van entrar en servei ahir. La resposta ha estat força positiva.

Vídeo de la presentació del perllongament

Hem preguntat a dues persones de Sant Cugat i això és el que ens han dit. La Maria diu “ és el primer dia que l’utilitzo, baixaré a l’Estació del Nord que és on està l’estació de la RENFE i és a prop d’on baixo. Anirà molt bé sobretot per la gent que vagi al metge a la Mútua. Per temes de metges i de botigues Terrassa està força bé. Penso que era necessari”. L’Èric, veí de La Floresta diu que “vaig treballar a Terrassa i durant bastants d’anys vaig estar esperant les noves estacions que anaven a fer. Treballava a l’Aliança Francesa i després les oficines es van traslladar a Can Roca pensant que obririen una estació a prop perquè és el que ens havien dit. Ara he vist que han obert tres estacions noves, una d’elles allà”.

També hem parlat amb gent de Terrassa. La Mireia diu “encara no he anat a aquestes noves estacions, però les valoro bé perquè Terrassa és prou gran com per necessitar diverses estacions. El que passa és que trobo excessiu el preu del bitllet senzill, 2,15€. Com que no he anat a les altres estacions no sé si estan ben adaptades i com són. La parada de l’Estació del Nord i Terrassa Rambla més o menys em queden igual de distància. Puc agafar les dues indistintament”. L’Àngels comenta “em van fantàstiques, estava esperant que les obrissin pel sentit que jo agafava la RENFE i sempre tenia problemes per arribar a la feina. Vaig provar la primera vegada que les van inaugurar i super bé, molt contenta. Són bones parades, són ràpides, estan ben senyalitzades i avisen amb temps. Tot molt bé. Abans havia d’anar fins a Plaça Catalunya, agafar el metro i després anava a peu. Ara directament em deixa a Provença, baixo tres carrers i ja estic a la feina”. L’Enric diu “jo sóc del barri de Sant Pere, al nord de Terrassa, abans baixava sempre en bicicleta fins l’estació Terrassa Rambla, i ara és més pràctic perquè en comptes de 20 minuts trigo cinc en arribar a l’estació”.

Les tres noves estacions són Vallparadís-Universitat, Estació del Nord i Nacions Unides, amb el que la ciutat, juntament amb Terrassa Rambla, ja compta amb quatre estacions de ferrocarrils. El municipi de Sant Cugat té set parades d’estacions de FGC (La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Volpelleres, Sant Joan, Mira-sol i Hospital General).

Com es pot veure en aquestes fotos, a les màquines i panels ja s'han incorporat les noves estacions. 

Segons es pot veure a la pàgina web de FGC, el primer dia d’entrada de serveis de les noves estacions va haver un increment de 45,2 % de viatgers a Terrassa. Una altra nota de premsa publicada informa que la xarxa d’FGC a Terrassa sumarà 5,5 milions de viatgers a l’any i suposarà per al Metro del Vallès 3 milions d’usuaris nous. Tot i que segons ens han dit del departament de comunicació de FGC, no és possible encara saber quantes persones de Sant Cugat agafen el tren per anar a Terrassa.

Ara els veïns i veïnes de Sant Cugat estan com a màxim a 10 estacions (des de les Planes) d'una nova estació de RENFE, a més de la que ja té la ciutat a Coll Favà, que prestarà altres serveis i recorreguts diferents.

Notícies relacionades