Creatus Dominus: "L'objectiu del festival és despertar, motivar i fer créixer les idees"

Fotografies i vídeo:  Anna Poquet

El Lluis, la Cristina, el Jaume i la Gal·la, dos professors i dues ex alumnes de l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat van decidir l’any passat crear el  festival de disseny Creatus Dominus per a joves i gratuït co-organitzat per l’escola. Un festival diferent i que es vol desmarcar de la resta. No chicken, no fun (si no hi ha pollastre, no hi ha diversió) . Teniu cites els dies 9 i 10 d'cotubre. Vols saber de què va?

D’on surt el lema “No Chicken, no fun”?

Cristina: Neix de la imatge d’aquest any, no sortia el concepte de la campanya ni res, i des de la frustració vam arribar a la conclusió de que si no véns a Creatus, no t’ho passes bé. Com que tenim el gall com a emblema, doncs ha sortit “No Chicken, no fun”.

En què consisteix el festival?

Gal·la: Creatus Dominus és un festival diferent, el que volíem és fer les coses diferents del que hi havia fins ara. Ara mateix els festivals de Disney que hi ha són bastant cars i el públic, que som nosaltres o joves estudiants, no s’ho poden permetre. Creiem que es quelcom molt útil per la formació de cadascú. A partir d’aquí vam decidir “muntar aquest pollastre” i nodrir-lo de workshops, de conferències, de taules rodones…Seria com el festival al que nosaltres ens agradaria anar o ens agradaria haver anat en el seu moment.

Us presenteu com el festival de disseny irreverent, què vol dir?

Cristina: Amb la pròpia imatge ja es veu, no som el típic festival de disseny amb la imatge super neta, ben posada, tot super maco…Venim a cridar l’atenció, tenim un programa diferent, totes les activitats són totalment gratuïtes, que això no ho fa ningú…També volem jugar amb la imatge, que neix una mica del punk i d’aquests moviments socials.

Hi haurà joves artistes exposant les seves obres…

Gal·la: Fora de la Casa de la Cultura hi haurà un mercat d’idees on els artistes que s’han apuntat poden exposar els seus projectes, les seves idees o els productes que fan…A banda de fer contactes, networking, es fa una mica de promoció. Aquest mercat es farà durant tot el dissabte 10 d’octubre des de les 11 del matí fins a les 7 de la tarda, juntament amb un espai on la gent podrà  anar a prendre alguna cosa.

Què hi haurà de diferent en aquesta segona edició?

Cristina: Moltes més activitats. L’any passat eren tres dies, aquest ho hem reduït a dos, per això el que hem fet és incrementar les activitats. Divendres dia 9, per exemple, hi haurà dues activitats paral·leles, i el dissabte n’hi ha tres més el mercat. Tot gira al voltant de les conferències de com comunicar la teva idea, com vendre’t, com gestionar tota la paperassa que et demanen per emprendre…Aleshores també hi ha una activitat on un estudi de disseny ensenya com fa totes les seves feines, expliquen una mica com treballen, hi ha converses….

Gal·la: Tenim una activitat nova, que és un espai per start-ups, que li diem chicken room. Serà una mena de debat on diferents start-ups explicaran com fundar un equip, com aconseguir finançament i com comunicar el teu producte. També hi haurà una exposició de cartells que es diu “Efecte Gezi”, en la que la idea és agafar marques i símbols i donar-lis la volta, canviar missatges.

En el món del disseny tampoc és treballa sol.

Gal·la: El més important és tenir un bon equip amb qui comptar.

Els joves dissenyadors són aire fresc dins de les empreses o agències.

Cristina: Els joves són els que venen amb les noves idees a les agències que ja existeixen. Sense els joves, personalment penso que les agències quedarien mig estancades, i són precisament els joves als qui no se’ls fa cas. També hem creat aquest festival per dir “estem aquí, escolta’ns. Sabem fer coses i les volem fer bé”-

Quin és l’objectiu del festival?

Gal·la: Despertar, motivar, l’espurna que fa créixer les idees, és a dir, que es tirin endavant.

S'hi podran trobar artistes de diferents llocs, no només de Sant Cugat.

Cristina: Ho fem a Sant Cugat perquè no ho volíem fer a Barcelona. Ja que és un festival que és diferent, creiem que és bo treure-ho de Barcelona, treure’l de l’ambient d’on estan els altres i potenciar l’àrea metropolitana.

Notícies relacionades