440 infants i adolescents per representar el ‘Mr. Scrooge’ més multitudinari

Foto: Jordi Pascual

Fa 10 anys que l’Aula de so va recuperar l’espectacle Scrooge, fem un musical per Nadal de la mà del Cor Infantil de Sant Cugat, una proposta que adapta Conte de Nadal, de Dickens, per portar-la a sobre de l’escenari del Teatre-Auditori amb els infants com a protagonistes. El projecte està inclòs del Pla de Dinamització Educativa i enguany aconsegueix un èxit de participació que els obliga a fer dues sessions el 18 de desembre, a les quatre de la tarda i a dos quarts de vuit.

En total 440 cantaires de l’escola l’Olivera, Creanova, l’institut Leonardo da Vinci, l’institut Jaume Mimí i l’institut J.V. Foix configuraran el cor de cambra i acompanyaran els 40 cantaires, la majoria d’ells del Cor Infantil, del cor d’escena. “En alguns moments també fan de personatges però sense moure’s del lloc perquè són molts infantsˮ, explica Ana Boixeda, directora musical del projecte.

El desè aniversari consecutiu de Mr. Scrooge a Sant Cugat no suposa cap canvi en l’essència de la proposta: “El que volem és donar-los l’oportunitat de participar a un musical professional, a l’Auditori i amb un actor conegut. Requereix molta preparació però de la mà dels mestres és possibleˮ. Els alumnes comencen a treballar el musical només començar el curs a l’assignatura de música.

 

El centre educatiu que més cantaires aporta és el Leonardo, en què tots els alumnes de primer d’ESO hi participen. Per no tancar la porta als infants i adolescents dels centres que no s’han sumat al projecte, també han fet un càsting per participar al cor d’escena i aquest any hi ha prop de 15 cantaires que hi han accedit a través d’aquesta via: “Molts dels integrants del Cor Infantil repeteixen i per això és una oportunitat per als altres infants. Són tres mesos de feina intensaˮ.

D’una banda, el projecte educatiu fa anys que permet treballar l’assignatura de música aconseguint el que fan altres matèries quan es presenta un projecte o un treball final. “L’assignatura de música no pot acabar només cantant una cançóˮ, valora Boixeda. A més, permet apropar els infants al món professional, amb assajos petits i un assaig general a una sala gran com és el Teatre-Auditori.

D’altra, aporta un petit valor relacional que també és clau en l’ensenyament. Els infants han de fer una activitat col·lectiva i, encara que només en l’assaig general, es veuen com a part d’un tot conformat per molts altres companys d’altres centres educatius. “L’assaig general és l’únic en què ens trobem tots perquè, tot i que ens agradaria, no podem fer molts assajos amb tanta gentˮ, explica Boixeda, que espera que la proposta segueixi creixent durant els propers anys.

Notícies relacionades