Fet a Sant Feliu celebra el 5è aniversari i presenta l’anuari 2015

El president del Consell Rector, Jordi Ferrer, s'adreça al públic. Fotografia: Xavier Boix

Aquest dimecres 23 de desembre la gent de la cooperativa de comunicació Fet a Sant Feliu celebraren el seu 5è aniversari al bar Els Pagesos del centre de la capital del Baix Llobregat. Ens hi vàrem atansar després dels llaços establerts en la darrera trobada entre mitjans locals independents organitzada per elCugatenc a Sant Cugat on, a banda de la seva participació, també van ser-hi la gent de Malarrassa i Cerdanyola Informa.

A les 8 de la tarda el local era ple a vessar per celebrar l’esdeveniment. A Sant Feliu de Llobregat, a diferència de la nostra ciutat, no hi ha tanta riquesa des del punt de vista de mitjans. I és el mitjà de referència. El primer en prendre la paraula va ser el president del Consell Rector de Fetasantfeliu, en Jordi Ferrer – que va ser qui ens va acompanyar a Sant Cugat– que va posar en valor el camí recorregut de la mà de la gent que dóna suport al projecte, que justament aquest fet és el que l’enforteix i el fa lliure i, també, la condició de ser un mitjà de proximitat i útil, que respon a allò que la ciutadania espera d’una mitjà local.

Posteriorment, la cap de redacció del mitjà santfeliuenc, Carme Veroy, va presentar el nou anuari publicat pel mitjà, el del 2015, un treball acurat en paper que vol destacar el més important del 2015 sota la seva perspectiva, en 80 planes fetes a poc a poc, amb moltes imatges, il·lustracions, anàlisi, infografies, “seguint els comentaris rebuts de l’any anterior”, va comentar. L’anuari és un dels productes que reben els socis de la cooperativa però que a més es posa a la venda per la resta de ciutadans.

 

Per finalitzar i abans del piscolabis i la beguda, un convidat de referència per tothom que en aquests moments està en projectes de periodisme independent i cooperatiu: en Sergi Picazo. En Picazo és un dels socis impulsors del diari digital Crític i en la seva intervenció va posar en valor el fet que estem en el pitjor moment pels mitjans de comunicació però “en els millors moments pel periodisme”. Segons Picazo, “en els darrers anys a l’estat han tancat més de 200 mitjans però en els propers anys els mitjans com els nostres estem en la línia de sortida dels que tenim capacitat per influir en la ciutadania, al mateix nivell que la TV”. En Sergi es va referir a l’augment de projectes nacionals i locals que estan naixent amb els mateixos valors, com el de Sant Feliu o com elCugatenc i va acabar afirmant que “sóc partidari del slow journalism com ho sóc de menjar aliments de qualitat, ben cuinats, a poc a poc, encara que hagi de pagar una mica més, enlloc d’anar a una McDonalds”.

Notícies relacionades