Publicitat

elCugatenc dona múscul a la redacció i augmenta les subscripcions en un 40%

Foto: Clàudia Bell

El rendiment de comptes és una pràctica democràtica que permet que la ciutadania controli l’actuació de les institucions i elCugatenc no n’és exempt. Com a mitjà assembleari cada any es troba amb les subscriptores per exposar les actuacions dutes a terme i als reptes a assolir durant l’any que comença. Des del naixement del mitjà, aquest es va sotmetre a la voluntat de les subscriptores que mantenen i fan possible que el mitjà segueixi treballant.

Dissabte al matí, ben tocades les 10, l’equip d’elCugatenc va posar sobre la taula davant d’unes 30 subscriptores la feina feta durant l’any 2019, tenint com a base els compromisos que es van acordar a l’assemblea d’ara fa un any. Les principals actuacions dutes a terme giren entorn el múscul de la gestió del projecte. En aquest sentit, s’ha consolidat la coordinació de direcció, s’han incorporat dues persones de suport a la redacció i a publicitat ―respectivament―, s’han incorporat també persones col·laboradores i s’ha mantingut la Comissió Gestió com a activisme periodístic. D’altra banda, s’ha incorporat la Comissió Comptabilitat com a activisme per evitar despeses en gestoria i potenciar l’autogestió del mitjà.

Pel que fa a la redacció, s’ha fet una aposta clara pel periodisme d’investigació, que marca la diferència d’elCugatenc envers altres mitjans i Jordi Pascual, coordinador de redacció va exposar que els temes d’investigació “havien tingut conseqüències més enllà de la publicació”. Per tant, durant aquest any que ha començat es treballarà per generar més publicacions en aquesta línia. Seguint amb continguts, l’equip de redacció també invertirà forces en la creació i manteniment de seccions més soft com, per exemple, “Sant Cugat fake news”, que “busca el desmentir  informacions falses o contextualitzar les mal explicades” explicava Pascual. 

Enguany es publicaran els dos monogràfics anuals que, com cada any, surten a la llum per Sant Jordi i per la Festa de la Tardor. A més, ElCugatenc farà cinc anys. Per tant, des del mitjà es mirarà de potenciar les trobades i generar més relacions de tu a tu amb les subscriptores.

Per últim, un element clau del mitjà és la publicitat, sobretot basada amb la relació directa amb les entitats del municipi i també amb els comerços locals gràcies a la creació dels Classificats d’ElCugatenc. L’equip, de fet, busca “generar més complicitat amb els comerços locals de proximitat”, va admetre Júlio Sánchez, de la Comissió Gestora. 

“el Cugatenc és un projecte únic, que té incidència i la possibilitat que neixi un projecte similar és difícil” va afegir Aina Serra, de la Comissió Gestora, que va recalcar molt la importància del mitjà com a projecte polític i la necessitat d’arribar a més gent, tot i l’augment de subscripcions en més d’un 40%. elCugatenc s’ha recuperat de la situació crítica en la que es trobava ara fa un any però la seva existència es treballa dia a dia i mes a mes.

Notícies relacionades