Felicitats, ho heu aconseguit

“És que a Sant Cugat s’hi viu molt bé, és normal que no vulguis marxar”. “Però a Sant Cugat hi ha botigues de proximitat i de petit comerç”. “Per les nits no cal que pateixis pots caminar amb tranquil·litat pels carrers de la ciutat”. “Vius entre pijos”. Aquesta és només una petita mostra de les frases que moltes vegades he sentit sobre Sant Cugat. Algunes són certes, d’altres no però totes han aconseguit calar en la gent que no és de la ciutat.

De cara a enfora i tota aquella gent que no és santcugatenca es queda amb aquests missatges. És queda amb els eslògans que es venen de cara al públic. Això vol dir que la feina de màrqueting de la ciutat funciona a la perfecció i que també, i perquè no dir-ho, part de raó tenen. Quan hi estan tenen la sensació de seguretat, proximitat, perfecció, com si la ciutat fos un regal.

En cap cas totes aquestes sensacions i comentaris són negatius perquè com ja he dit part de raó tenen. Però darrere d’aquest màrqueting , d’aquesta ciutat de cartró pedra i enllaçada com si fos un regal hi ha moltes desigualtats. Molts joves que han hagut de marxar perquè els preus dels lloguers s’han disparat. Molta gent obrera que ha hagut de deixar centre de la ciutat perquè els hi és impossible pagar.

Moltes botigues de proximitat situades als carrers cèntrics de Sant Cugat són boutiques amb uns preus només a l’alçada de les carteres plenes de bitllets de 500€. Aquestes contradiccions indiquen que hi ha coses que s’estan fent bé i que la ciutat és còmode per viure. Però com acostuma a passar en aquests casos, la comoditat es genera a costa d’alguns.

L’ideal de la ciutat és que la comoditat i els eslògans que es venen a l’exterior no serveixin per fer fora i arraconar a part dels santcugatencs que hi viuen. Si es així prefereixo una ciutat “normal”. De moment, mentre es treballa amb aquesta idea al cap, felicitats heu aconseguit col·lar el missatge. 

Notícies relacionades