
21 novembre 2015
El Ple municipal de novembre va aprovar de forma definitiva les representacions de cada Consell de Barri. Tots els partits amb regidors estan a tots els districtes llevat, pel que he pogut veure, del PP a La Floresta, justament el barri més interessant en quant a participació ciutadana ja que és l'únic amb més representants d'entitats que de partits.
Encara hem d'esperar unes setmanes a la constitució prevista per a abans de final d'any. És el moment de fer una crida a tots els representants: és hora que vos cregueu la participació. La gent que acudeix als Consells de Barri inverteix part del seu temps lliure en la participació política com a ciutadà. El mínim respecte per a aquestos ciutadans és escoltar-los i conèixer les problemàtiques que plantegen.
Allò que diu un Consell de Barri no és vinculant però si volem convertir-los en un espai de debat útil, no ens podem permetre utilitzar-los com un ring polític versus ciutadà contra l'equip de govern ni en un espai on es parla molt per a res. Una bona mostra del canvi va ser La Floresta el mandat passat. El mateix districte i ara també el Centre-Est, amb el seu Pla de Millora del Barri del Monestir, tenen la possibilitat de demostrar que la participació ciutadana és útil.
Solament així podrem parlar de transparència i democràcia sense autoenganyar-nos. Fins i tot, fer que els Consells de Barri siguen útils és l'única oportunitat per revitalitzar aquells que semblen morts. Si no ho aprofitem, l'esforç de polítics i ciutadans per trobar-se cada tres mesos serà inútil.