El bus barri

La Floresta i Les Planes tenen tres línies d’autobús urbà actualment, una per a cada barri i una que travessa els dos fins unir-los amb el centre. En els darrers anys hi ha hagut diverses crítiques, tot acceptant que el servei no és del tot deficitari perquè com a mínim hi ha un recorregut que uneix directament els districtes de muntanya amb el centre sense haver de fer transbordament bus-tren-bus. Així i tot, la millora i el creixement del recorregut són des de fa temps una proposta a abordar.

Però ara ens ha arribat l’estudi de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) sobre el fins el moment incert transport a demanda. Servei de taxi? Línies que només funcionen quan es demanen? I l’estudi, segons ha explicat la tinenta d’alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, planteja una barreja de la demanda i el transport tradicional. No dóna més detalls.

Siga com siga, i com he pogut comprovar més tard amb uns apunts de la reunió de la comissió de transport públic, la proposta no acaba d’estar del tot clara –potser per això Paraira no n’ha explicat detalls–. Segons aquest document, es plantegen retallades de recorregut en les tres línies que afecten als barris i també a les escoles El Pinar i Arnau Cadell alhora que no es recullen les demandes dels conductors de tindre nou vehicle a la L3.

Encara amb un alt grau de dubte, cal saber quina proposta acaba prenent definitivament el govern perquè ni La Floresta ni Les Planes poden quedar incomunicades o amb un servei de transport públic testimonial, pels xiquets que van a classe i per la gent gran que no té altra forma de desplaçar-se, principalment. Evidentment són barris poc poblats i amb un urbanisme més horitzontal que altres zones de la ciutat i per això no necessiten –ni podrien passar pels carrers– autobusos de 20 metres però els microbusos ara tenen ús.

Ha arribat el moment d’esclarir dubtes sobre el transport a demanda i el bus barri. Els veïns han de saber si hi pot haver canvis i com els afectaran. Per això, la insistència dels barris, sobretot del Consell de La Floresta, per a presentar l’estudi als veïns afectats és necessària. El govern s’ha compromès a fer-ho, que siga així per a veure com encaixen els usuaris el mig transport a demanda.

Jordi Pascual, periodista i cap de redacció d'elCugatenc

Notícies relacionades